این آموزش در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ آپدیت شده است.

آموزش کار با توضیحات یا Comments در HTML

سلام خدمت تمامی دوستان و همراهان محترم سایت آموزشی فری لرن ، امیدوارم که حال همگیتون خوب باشه. لطفا در ادامه با آموزش کار با توضیحات یا Comments در HTML با من همراه باشید.

آموزش کار با توضیحات یا Comments در HTML

Free-Learn

توضیحات یا Comments در HTML

تگ Comment یا کامنت یا توضیح که قرار است در این جلسه باهاش آشنا شوید تگی که بشه باهاش محتوایی در مرورگر ایجاد کرد نیست، بلکه تگی برای صرفا ایجاد توضیحات در یک فایل HTML می باشد.

شاید پیش خودتون میگید خب مثلا چه توضیحاتی میتونیم در یک فایل HTML از طریق این تگ وارد نماییم؟ خب ببینید دوستان هدف کلی استفاده از این تگ برای توضیح کدهای موجود در یک صفحه وب برای خوانایی هرچه بهتر آن می باشد.

مثلا من یه جایی از صفحه اومدم از تگ img استفاده کردیم و عکس گذاشتم داخل صفحه، حال با استفاده از توضیحات میگم مثلا اینجا یه عکس گذاشتم ، فقط همین تموم شد رفت ( اینجوری اگه فردا روزی شما اون سورس کد رو ببینید اون توضیحات رو هم میبینید و میتونه بهتون در درک بهتر کدها کمک کنه )

خوده تگ توضیحات یا Comments در مرورگرها نمایش داده نمی شود و علاوه بر آن هرچی در بین این تگ قرار بگیرد نیز در مرورگر نمایش داده نخواهد شد، یعنی عملا تگ توضیحات در خوده سورس کد نمایش داده میشه ولی در خروجی کار ( یعنی در مرورگرها ) اصلا نشون داده نمیشه، پس در نتیجه ما میتونیم از طریق این تگ بخشی از کدهامون رو مخفی کنیم.

برای مثال لطفا به دستورات زیر توجه نمایید، در این مثال همونطور که مشاهده میکنید من تگ p رو مخفی کردم این یعنی عملا در خروجی نمایش داده نمیشه ولی خب در سورس کد هستش.

امتحان کنید

همانطور که مشاهده مینمایید من اومدم با استفاده از تگ تـوضیحات گفتم مثلا فلان دستور برای فلان کار می باشد و غیره. پس بطور کلی ما با استفاده از تـوضیحات یا Comments در HTML میتونیم قسمت های مختلف یک فایل HTML را برای خوانایی و درک بهتر توضیح دهیم.

توجه داشته باشید که علامت ! در قسمت ابتدایی تگ قرار میگیرد.

Free-Learn

توضیحات در چندین سطر

در مثال های بالا همانطور که مشاهده نمودید ما از تگ توضیحات فقط در یک سطر استفاده میکردیم ولی در ادامه میخواهیم یاد بگیریم که چگونه میشه از این تگ در چندین سطر استفاده کرد.

برای ایجاد توضیحات و یا استفاده از این تگ در چندین سطر و حتی بیشتر، کافیه تگ ابتدایی را بنویسیم –!> سپس تگ پایانی را چندین سطر و یا بیشتر پایین تر قرار دهیم.


Free-Learn

دریافت PDF یا پرینت این مطلب