این آموزش در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ آپدیت شده است.

آموزش نحوه قرار دادن ویدئوهای یوتیوب در HTML

سلام خدمت تمامی دوستان و همراهان محترم سایت آموزشی فری لرن ، امیدوارم که حال همگیتون خوب باشه. لطفا در ادامه با آموزش نحوه قرار دادن ویدئوهای یوتیوب در HTML با من همراه باشید.

آموزش نحوه قرار دادن ویدئوهای یوتیوب در HTML

Free-Learn

ویدئوهای یوتیوب در HTML

اگه فری لرن رو در بخش های قبلی دنبال کرده باشید خب ما با نحوه قرار دادن آهنگ و ویدئو در یک صفحه وب بطور کامل آشنا شدیم، حال در این بخش میخوایم یاد بگیریم که چجوری میتونیم ویدئوهای سایت یوتیوب ( YouTube ) رو درون صفحه وبمون به نمایش درآوریم.

خب ما اگه بخوایم ویدئوهای سایت یوتیوب رو درون سایتمون قرار بدیم، منطقا ۲ روش داریم :

  • اول دانلود کردن ویدئو بعدش آپلود کردنش در سرور خودمون و در نهایت قرار دادنش داخل صفحه وب با استفاده از تگ video
  • قرار دادن ویدئوهای یوتیوب بصورت مستقیم در داخل سایتمون

خب روش اول قطعا دردسرهای خودشو داره، چون شما اول باید ویدئو رو دانلود ( Download ) کنید رو سیستم خودتون ، بعدش اگه ویدئو نیاز به کانورت ( Convert ) داشت خب باید کانورتم انجام بدید.

بعدش باید ویدئو رو روی هاست / سرورتون آپلود ( Upload ) کنید، و در آخرسر دیگه خیلی راحت میشه با استفاده از تگ video ویدئوتون رو در صفحه وب به نمایش بگذارید.

خب همونطور که میبینید این روش دردسرهای خودشو داره و کمی حوصله میخواد، ولی خب در روش دوم دیگه نیازی به اینکارا نیست و میشه بطور مستقیم ویدئوهای یوتیوب رو در صفحه وبمون به نمایش بگذاریم.

دوستان محترم، بدلیل فیلتر بودن وبسایت یوتیوب، شما اگه ویدئویی هم میزارید داخل صفحه وبتون ، کاربر باید از ف-یلترش-کن استفاده کنه تا بتونه ویدئوی شمارو ببینه.

Free-Learn

نحوه قرار دادن ویدئوهای یوتیوب در HTML

خب در ادامه میخواهیم یاد بگیریم که چگونه میتوان ویدئوهای سایت یوتیوب را درون صفحات وب HTML قرار داد، ما باید بطور کلی مراحل زیر را برای قرار دادن یک ویدئو از سایت یوتیوب درون صفحات HTML انجام دهیم :

  • بدست آوردن Id ویدئوی مورد نظر در سایت یوتیوب
  • قرار دادن آی دی بدست آمده در تگ Iframe برای نمایش ویدئو

Free-Learn

نحوه بدست آوردن ID یک ویدئو در وبسایت یوتیوب

برای بدست آوردن id یک ویدئو در وبسایت یوتیوب کافیه همانند تصویر زیر عمل نماییم، یعنی قسمت مشخص شده در تصویر زیر می شود همان id ویدئوی مورد نظر که ما با استفاده از همین id میخواهیم ویدئوهای یوتیوب را درون صفحات وب به نمایش دربیاوریم.

آموزش نحوه قرار دادن ویدئوهای یوتیوب در HTML

خب پس ما id ویدئوی مورد نظرمون رو بدست آوردیم، در ادامه میخواهیم با استفاده از تگ <iframe> و <id> بدست آمده ویدئوهای وبسایت یوتیوب را درون صفحات وبمان به نمایش دربیاوریم.

آموزش کار با تگ Iframe را از اینجا میتوانید مشاهده نمایید.

شکل کلی برای قرار دادن ویدئوهای وبسایت یوتیوب در صفحات HTML بصورت زیر می باشد:

که بجای ID_Video باید همان ID که از ویدئو در یوتیوب بدست آوردیم را قرار دهیم. به همین راحتی!

مثال :

Free-Learn

پخش خودکار ویدئوی یوتیوب در HTML

ما به راحتی و با استفاده از صفت autoplay میتوانیم قابلیت پخش خودکار ویدئومان را فعال نماییم، یعنی به محض اینکه صفحه بارگذاری شد ویدئوی موجود در صفحه نیز پخش می شود.

استفاده از قابلیت پخش خودکار ممکن است زیاد به میل کاربران سایتتان نباشد و باعث میشه به تجربه کاربری سایتتان ( UX ) ضربه بزنه.

  • مقدار ۱ یعنی پخش خودکار فعال باشد
  • مقدار ۰ یعنی پخش خودکار غیرفعال باشد (بصورت پیش فرض این گزینه فعال می باشد)

Free-Learn

نمایش یا عدم نمایش کنترل های ویدئو

با استفاده از صفت controls میتوان مشخص کرد که آیا کنترل های پخش در ویدئو نمایش داده شوند یا خیر، که ۲ مقدار میتواند بپذیرد:

  • مقدار ۰ یعنی کنترل ها نمایش داده نشوند
  • مقدار ۱ یعنی کنترل ها نمایش داده شوند (بصورت پیش فرض این گزینه فعال می باشد)

Free-Learn

نمایش ویدئوی یوتیوب با استفاده از تگ <object>

ما علاوه بر تگ Iframe نیز میتوانیم از تگ <object> برای نمایش ویدئوهای سایت یوتیوب استفاده نماییم.

یوتیوب استفاده از تگ های Object و Embed را برای نمایش ویدئوهایش منع کرده و بجای آن استفاده از تگ Iframe را توصیه می کند. لذا شما هم از Iframe استفاده نمایید.



Free-Learn

نمایش ویدئوی یوتیوب با استفاده از تگ <embed>

علاوه بر تگ object ما نیز میتوانیم از تگ <embed> برای نمایش ویدئوهای سایت یوتیوب استفاده نماییم.

یوتیوب استفاده از تگ های Object و Embed را برای نمایش ویدئوهایش منع کرده و بجای آن استفاده از تگ Iframe را توصیه می کند. لذا شما هم از Iframe استفاده نمایید.



خب دوستان عزیز به پایان آموزش نحوه قرار دادن ویدئوهای یوتیوب در HTML رسیدیم، امیدوارم که در این جلسه هیچ مشکل خاصی نداشته باشید، فقط حواستون باشه که با توجه به ف_ی_ل_تر بودن سایت یوتیوب برای IP های ایران، برای مشاهده ویدئوها باید فی_ل_تر_شک_ن فعال باشه.

Free-Learn

دریافت PDF یا پرینت این مطلب